מהו קריאייטיב ולמה זה חשוב לעסק שלי?

מהו קריאייטיב ולמה זה חשוב לעסק שלי?

מהו בכלל קריאטיב? בעולם משרדי הפרסום קריאטיב זה תחום היצירה, תחום בו לוקחים עסק, נושא או כל דבר אחר והופכים את צורת העברת המסר שלו מבנאלית למעניינת.

לא מעט בעלי עסקים בוחרים לעשות פרסום לעסק באופן עצמאי, נכון או לא זו שאלה שבעל העסק צריך לשאול את עצמו. האם זה מביא לו תוצאות, האם הזמן שהוא משקיע בפרסום משתלם ביחס לדברים אחרים שהוא יכול היה לעשות בזמן הזה, האם יש לו מספיק ידע בתחום, האם יש לו ניסיון ויכולת למקסם את הפרסום והעסק, ואם הוא בחר להעסיק עובד שיתעסק בזה אז האם העובד יודע להעביר מסר בצורה קריאטיבית?

בין אם עסק בחר לעשות את הפרסום בעצמו (עצמאית או ע״י העסקת עובד) ובין אם לא, עליו לבחון עד כמה התוכן שהוא מייצר מספיק מעניין כדי שאנשים יעצרו, יקראו, יעקבו, ירכשו.

קריאטיב זה לקחת נושא שהוא לא תמיד נשמע מספיק מעניין ולדעת להפוך אותו לעניין גדול! זה לזהות את הדברים הוויראלים החמים ברשת ולהצליח לחבר אותם לעסק בצורה מעניינת ורלוונטית. זה לקחת שירות או מוצר שלא בהכרח רלוונטי לכל הנישות ולייצר עבורו קריאטיב שיצליח לעורר צורך ולהגיע לקהלים שונים.

זה לקחת עסק שמוכר שירותי קריאה בקלפי טארוט ובמקום לפרסם מודעת ״רוצה לדעת מה צופן לך העתיד?״ לפרסם מודעה ״רוצה להחזיר את האקס שלך?״. זה פשוט לדעת להפוך משהו שאנשים שצריכים אותו לא יקנו אותו למשהו שאנשים יבינו שהם צריכים אותו ויקנו אותו. וזה ממש לא פשוט זה חשיבה מחוץ לקופסא, זה קריאטיב.

קריאטיב זה עולם רחב והוא משתנה בהתאם להמון גורמים:

 אופי העסק והטון המיתוגי – לא לכל עסק מתאים אותו סוג קריאטיב, צריך לייצר את הקריאטיב הנכון בהתאם לאופי העסק

 הפלטפורמה בה מתפרסם התוכן – מה שמתאים לאינסטגרם לא יתאים למודעה בעיתון או לפרסומת בטלוויזיה, מה שצריך לבלוט בשלט חוצות לא בהכרח צריך לבלוט במודעה בפייסבוק

 סוג התוכן שמכינים – תוכן אינפורמטיבי ייצטרך קריאטיב שונה מתוכן מכירתי, הצגת תועלות ללקוח ילווה בקריאטיב שונה מהצגת יתרונות העסק וכדומה

 הדברים הוויראלים שרצים ברשת – זה לא משהו שיש עליו שליטה ומה שוויראלי היום לא בהכרח יהיה רלוונטי מחר ולכן צריך לדעת לנצל את המומנט ולקחת משהו ויראלי ולחבר אותו לעסק

 המסר שרוצים להעביר – בהתאם לנושא עליו מדברים יש צורך להתאים קריאטיב, אם המסר רציני זה שונה מפרסום של מבצע, אם מדברים על נושא כאוב או על שירות חדש

אצלנו ב- evya יודעים להפוך את ההשקעה שלך בפרסום לרווחית על ידי יצירת תכנים קריאטיביים שהופכים את הפרסום ליעיל יותר, זכיר יותר וכמובן- מוכר יותר!

רוצים להפוך את התוכן שאתם מפרסמים ל״שוס״? למשהו שאנשים יזכרו וידברו עליו אחר כך? לתוכן שייצר עבורכם הצלחה והגדלה של כמות המכירות? אתם צריכים קריאטיב! דברו איתנו.

דילוג לתוכן