קידום אורגני SEO

קודם כל, מה זה SEO? 

ראשי תיבות של Search Engine Optimization, אופטימיזציה למנועי חיפוש. 

כשאנו גולשים בגוגל (או בכל מנוע חיפוש אחר), אנחנו מקבלים פלט מוגמר של רשימת תוצאות החיפוש שהיו "הכי רלוונטיות". אבל איך גוגל יודע מהן התוצאות הרלוונטיות ביותר? 

לכל מנוע חיפוש (גם לגוגל), יש אלגוריתם – סדרה של פעולות וכללים שלפיה הוא מחליט לדרג באיזה סדר להציג את תוצאות החיפוש. 

 

אם יש לכם אתר אינטרנט – אתם רוצים שהוא יופיע בראש תוצאות החיפוש בכל תוצאת חיפוש שקשורה לתחום העיסוק שלכם. אתר שיופיע בראש התוצאות יזכה לחשיפה גדולה יותר, כמות כניסות גדולה יותר, ויכול מאוד להיות שגם יזכה לאחוז המרות גבוה יותר.

הרי בינינו, אנחנו נכנס ל-2, 3 תוצאות החיפוש הראשונות, וברוב המקרים לא נעבור לעמוד השני או השלישי ובטח שלא לעשירי. אם גוגל הבטיח לי שאלו התוצאות הרלוונטיות ביותר, כנראה שהן יופיעו בראש החיפוש ולא בסופו. בשורה התחתונה, אתם רוצים שיכנסו לאתר שלכם, ולא של המתחרים שלכם.

 

אז איך SEO קשור לכל זה?  כדי שהאתר שלכם יופיע בראש תוצאות החיפוש צריך לבצע פעולות אופטימיציה – להתאים את האתר ככה שמנוע החיפוש יציג אותו כמה שיותר גבוה בעת דירוג התוצאות. ככל שהתחרות בתחום שלכם גדולה יותר, ככה דרושה עבודה מדויקת יותר כדי לקדם אותו. 

 

איך עושים את זה, בקצרה?

✔ מילות המפתח – צריך להיכנס לראש של האנשים שאתם רוצים שיכנסו לאתר שלכם, ולחשוב איזה דברים שהם צריכים הם יכולים למצוא באתר שלכם. כלומר, מהם המילים שיכתבו אותן בשורת החיפוש ויובילו לאתר שלכם. רצוי לחשוב גם על מילים נרדפות או ביטויים דומים למילים שחשבתם עליהן, וסביבן לבנות את תוכן העמוד.

✔ היררכיה – יש חשיבות למבנה העמודים שלכם וחלוקה לקטגוריות. מצד אחד אתם רוצים שאנשים ימצאו אצלכם את מה שהם צריכים, ומצד שני אתם לא רוצים לייגע אותם, אתם רוצים שהחיפוש יהיה קל, גם מבחינת איתור המידע. לכן, חשוב שתהיה חלוקה לפסקאות ושלכל קליק תהיה משמעות, כדי שיצליחו להגיע לקישורים הרלוונטיים תוך 3-4 קליקים ולא לסעף אותם יותר מדי. אם ללקוח שלכם קל להתמצא – גם לגוגל יהיה קל להבין איך האתר שלכם בנוי.

✔ קישורים – לקשר בין האתר שלכם לאתרים אחרים. כדי לעשות את זה, צריך לייצר תוכן שיהיה רלוונטי לקשר את האתר שלכם לאתרים אחרים. סוג של "המלצות". ככל שיש יותר המלצות רלוונטיות ככה גוגל מבין שהאתר אמין יותר ומומלץ בעיניי הגולשים, ולכן יש לה אינטרס להעלות את הדירוג שלו.

✔ מהירות הטעינה של האתר – אם לוקח זמן לטעון את האתר שלכם, סביר להניח שימהרו לצאת ממנו ולעבור לאתר הבא. ככל שהאתר עולה מהר יותר זה מעלה את הסיכויים שיישארו בו, ושגוגל תתעדף אותו למעלה יותר.

✔ קוד אתר מסודר

ועוד…

 

חשוב לציין שהתחרות היא לא רק מול המתחרים שלכם, אלא גם מול גוגל עצמה – או יותר נכון מול המודעות הממומנות שהמתחרים שלכם שילמו עליהן, שלגוגל יש אינטרס שיופיעו בראש תוצאות החיפוש בדיוק בגלל הסיבות שלמעלה (אותם קישורים שרשום לידם "מודעה"). תוצאות SEO הן אינן מיידיות (להבדיל מתשלום על קידום, PPC), אבל הן ישרתו אתכם לזמן ארוך יותר – וחשוב לא להזניח אותו, כדי שלא תרדו בדירוג.

אפשר ללמוד את התחום הזה לבד, ואפשר לתת לאנשי המקצוע לעשות זאת עבורכם. השאירו פרטים ונחזור אליכם. אם אין לכם עדיין אתר – אנחנו יכולים לבנות לכם אחד

השירותים שלנו יכולים לעזור לעסק שלכם? צרו קשר