אסטרטגיה שיווקית לעסק

אסטרטגיה שיווקית לעסק

אסטרטגיה שיווקית היא התכנון המעמיק שיש לעשות לפני שמתחילים לפרסם. כמו בכל תחום, תכנון הוא החלק המרכזי בעבודה שיש לבצע, אם זה בבניית בית, ברכישת מחשב או כל פעולה אחרת.

בלי תכנון מקדים אי אפשר לדעת איך תצא התוצאה, אי אפשר לדעת למה לכוון, מה המטרות והיעדים ואיך להשיג אותם. כך גם בשיווק לעסקים.

בניית אסטרטגיה שיווקית היא המחקר המעמיק של הקהל והמתחרים, ההבנה איך נכון להגיע לשוק, בניית השלבים להצלחה, הגדרת מטרות ויעדים לכל מטרה. האסטרטגיה היא ה״תורה״ לפיה צריך לפעול כדי להצליח.

אין אסטרטגיה אחת נכונה, יכולות להיות מגוון דרכים להגיע למטרה. אבל בלי אסטרטגיה כמעט ובלתי אפשרי להשיג הצלחה, ואם הושגה המטרה בלי אסטרטגיה זה פשוט מזל ולא משהו שתוכל ללמוד ממנו ולשמר אותו.

אסטרטגיה בנויה ממספר גורמים שמניעים אותה להצלחה:

 הגדרת מטרת על – מה העסק רוצה להשיג בסיום התהליך?

 הגדרת יעדים – לפרק את המטרה לשלבים בדרך להשגתה

 הגדרת תקציבים – התקציב הוא כלי מאוד חשוב לבניית האסטרטגיה, וחשוב לדעת אותו מראש כדי לייצר יעדים בהתאם 

 מחקר שוק ומתחרים כדי להבין איך נכון להגיע ליעדים

 בחירת הפלטפורמות שיסייעו לעסק להגיע לכל יעד שנקבע

 בניית אסטרטגיית תוכן שתוביל את קהל היעד לבצע את הפעולה הרצויה

 הגדרת הקמפיינים שיש לבנות כדי להגיע ליעדים: אם הקהל הוא יחסית כללי אז איך נגרום לו לקנות, אם צריך קהל מדויק אז איך להגיע אליו וכדומה

 בניית גאנט תקופתי והצבת התכנים הרצוים בפלטפורמות הרצויות בזמנים הרצויים

לבסוף, לפני שמתחילים לפעול ע״פ האסטרטגיה מסתכלים ב״מבט על״ על הגאנט, עוברים על התהליך שיעבור לקוח פוטנציאלי ומוודאים שזו אכן האסטרטגיה שתוביל להשגת המטרה

ברגע שמתחילים לפעול לפי האסטרטגיה, צריך לוודא כל הזמן שהפעולות שנעשו אכן משיגות את היעדים שהוצבו בה, ובמידה ולא מה פעולות האופטימיזציה שצריך לעשות כדי להגיע אליהן.

אם בסוף התהליך לא הגעת למטרה הרצויה כנראה שמשהו בדרך לא נעשה כמו שצריך, יכול להיות שזה התכנון, אולי ברמת הביצוע של הדברים ויכול להיות שגם לא נעשתה בקרה שוטפת ולכן דברים השתבשו בדרך.

ב- evya מבצעים שיחת איפיון מעמיקה עם הלקוח כדי לזקק את המטרה האמתית שלשמה הוא פנה אלינו, להבין מה התקציב שיש ביכולתו להשקיע, להעמיק באופי העסק ובדרך בה נכון לו לפעול וכך להגדיר את היעדים בדרך להשגת המטרה. לבסוף, בין אם העסק יבחר ב- evya ליישם את האסטרטגיה שנבנתה לו ובין אם לא, לעסק תהיה תכנית מסודרת ומונחית איך עליו לפעול בפן השיווקי ע״מ להצליח.

רוצים להבין איך לקחת את העסק שלכם להצלחה? נשמח לבנות עבור העסק שלכם אסטרטגיה שיווקית שתעלה אתכם על ״דרך המלך״! השאירו פרטים ונחזור אליכם.

AllEscort דילוג לתוכן