5 דרכים לקידום העסק באמצעות סטורי

5 דרכים לקידום העסק באמצעות סטורי

מאז שאינסטגרם הוסיפו את הסטורי לשורת הפיצ'רים שלה, מעל ל-500 מיליון חשבונות מפרסמים כל יום סטוריז. בין אם מדובר בטקסט, תמונה או סרטון, סטורי טוב יכול ליצור עניין אצל הצופים לגלות עוד על מה שיש לכם להציע ולהגדיל את כמות העוקבים שלכם. 

פרסום סטורי מגדיל משמעותית את החשיפה אליכם, וכל מעורבות של משתמשים עם הסטורי שלכם אוטומטית מגדילה את אחוז החשיפה לתכנים שלכם בפיד שלהם. אומנם אף אחד לא יודע בדיוק מהו האלגוריתם, אבל לא צריך להבין מהו מהסיבה הפשוטה שזו עוד דרך זמינה לתפוס את תשומת לבם של המשתמשים. אם הם נמצאים שם – גם אתם צריכים להיות שם.

מספיק שהעלתם סטורי אחד וכבר תפסתם את תשומת ליבם של חלק מהעוקבים כאשר תמונת הפרופיל שלכם מופיעה להם בעיגול צבעוני מעל הפיד.

איך הסטורי יכול לעזור לקדם את העסק שלכם?

  1. סטורי יכול לעזור לקדם תוכן ישן יותר. גם אם העלתם פוסט לפני שבוע, חודש או שנה, זה לא אומר בהכרח שהוא כבר לא רלוונטי. במקום למחזר חומרים שכבר השתמשתם בהם, אפשר לתזכר עליהם בסטורי על ידי שיתוף הפוסט ישירות מהעמוד שלכם, ולהוסיף כמה מילות הסבר למה אתם חולקים את התוכן הזה שוב. זו גם דרך נהדרת לחשוף עוקבים חדשים לתכנים טובים אך ישנים יותר שלכם (מעטים יגיעו לצפות בתחתית העמוד ואפילו לא לאמצע שלו אם יש לכם כמות פוסטים מכובדת).
  2. סטורי יכול לעזור לקדם תוכן עתידי. הוספת סטיקר של ספירה לאחור מיידעת את העוקבים שלכם על משהו חדש שיקרה בעתיד הקרוב או הרחוק. לכם רק נותר להחליט על מה זה יהיה – כניסה של קולקציית מוצרים חדשה, השקת אירוע, משך הזמן לסיום מבצע,  עוקבים יכולים לשמור לעצמם את התזכורת והם יקבלו התראה כאשר הספירה לאחור הסתיימה.
  3. הייליטס. סטורי נעלם אחרי 24 שעות. הוא לא נמחק, אבל עובר לארכיון שרק אתם יכולים לגשת אליו. שמירה של הסטורי בהייליטס מאפשר לכולם לצפות שוב בתוכן הזה. חלוקה של הייליטס עושה סדר בדיוק כמו שתיקיות במחשב ובמשרד עושות. ההילייטס מאפשר לקבץ מספר סטוריז שיופיעו אחד אחרי השני באופן כרונולוגי  – זה יכול להיות הודעות חשובות, מאחורי הקלעים של העסק, מקומות שביקרתם בהם, פרגונים מלקוחות, מוצרים מומלצים וכל מה שנראה לכם שכדאי שיראו על העסק שלכם. 
  • סטורי יכול לתת לכם להכיר יותר טוב את העוקבים שלכם. שימוש בסטיקר הסקרים או השאלות הפתוחות יכול להיות פתרון טוב גם כדי לדעת מה ההעדפה של העוקבים, וגם כדי לייצר יותר מעורבות איתם.
  • סקרים: מי שעוקב אחרי התכנים שלכם נמצא שם כי הוא אוהב את מה שאתם עושים. סקר נותן לעוקבים תחושה שהדעה שלהם חשובה (אפילו אם התשובה לא באמת משנה לכם). מתלבטים בין כמה עיצובים? רוצים לשמוע מה דעתם על מוצר חדש? צרו סקר. אפשר לעשות את זה גם בפוסט, אבל דרך הסטורי התשובות מרוכזות בצורה נוחה יותר, וגם מאפשר למי שהצביע לראות איפה הוא עומד ביחס לאחרים שכבר הצביעו לפניו.
  • שאלות פתוחות:  באמצעות השאלות הפתוחות העוקבים יכולים להביע את דעתם באופן חופשי (בניגוד לסקר שהאפשרויות שלו מוגבלות) אך עם מגבלה של כ-80 תווים, כלומר תשובות קצרות יחסית. אתם יכולים לשתף את השאלות ששאלו אתכם או את התשובות שענו לכם ולהגיב עליהם בסטורי נוסף, מבלי לחשוף לכולם את זהות המשתמש שכתב לכם. זו גם דרך טובה לקבל רעיונות והשראה מהעוקבים שלכם.
  • סטורי ממומן. לרוב מי שייחשף לתכנים שלכם הוא מי שעוקב אחריכם. היתרון של סטורי ממומן (בתשלום) הוא שהחשיפה אליו מתבצעת במעבר בין סטוריז אחרים של חשבונות שהמשתמשים עוקבים אחריהם, וזה נותן תחושה הרבה יותר טבעית למשתמש כשהוא עובר ביניהם. יצירת מודעה ממומנת בסטורי דרך חשבון עסקי מאפשרת לכם בדומה לפרסום ממומן בפייסבוק להגדיר את קהל היעד שאליו הייתם רוצים לחשוף את העסק שלכם בצורה מדויקת יותר, להגדיר מטרה ספציפית כמו הגדלת כמות צפיות בוידאו (אם אתם רוצים שיותר אנשים יצפו בסרטון שהעלתם), הגדלת תנועה לאתר (אם אתם רוצים שאנשים יכנסו לאתר שלכם), המרות, לידים ועוד. אורכו של סטורי ממומן הוא 15 שניות, ולכן כדי לחשוב טוב על הנראות של הסטורי, התוכן והמסר שאתם מעבירים, על מנת להגיע לתוצאות טובות יותר ולמשוך יותר עניין לעסק שלכם.

בעלי עסקים, חשוב שתבינו שבעולם שאנו חיים בו היום, סטורי זה כלי פרסום בעל כוח רב מאוד!

ולכן, עלינו להתאים את האסטרטגיה השיווקית שלנו לכלים הקיימים בשוק. היום זה הסטוריז ומחר זה יהיה משהו אחר- אנחנו כבעלי עסקים צריכים לזהות את ההזדמנויות שבשוק ודרכן לקדם את העסק שלנו.

אביה דיזיינז – משרד פרסום לעסקים – evya designs, נשמח להעיף את העסק שלכם בדיגיטל.

דילוג לתוכן