כך משפיע המיתוג על חיי העסק שלך

כך משפיע המיתוג על חיי העסק שלך

ההגדרה ״מיתוג״ לא תמיד מצליחה לתפוס את תשומת ליבנו כראוי. מנהלי שיווק ובעלי חברות גדולות יטו אוזן  חיש מהר כאשר נושא המיתוג עולה אבל לרוב בעלי עסקים קטנים פשוט לא יבינו אותו לעומק – חבל.

אז הנה כמה דברים שחשוב לדעת על מיתוג:

לפני הכל, כלקוחות תשאלו את עצמכם מה גורם לכם לקנות מוצר כזה או אחר? מה גורם לכם לבקר בחנות או במסעדה? וחשוב מכך מה גורם לכם להתרחק ממוצר, שירות, חנות או מותג כזה או אחר?

מצד ההיגיון, לא בכל עסק ששללתם ביקרתם, את חלקם שללתם בהתבסס על המיתוג של אותו עסק או מוצר – במילים אחרות: מה דעתכם על אותו המוצר.

עכשיו תחשבו על העסק שלכם, האם הוא ממותג נכון?

חלקכם בוודאי חושבים, נתחיל להתגלגל עם העסק וברגע שהוא יתחיל להכניס אני כבר אדאג לפרסום, לוגו, אתר אינטרנט וכדומה. אבל אם אין לעסק מיתוג איך יהיו לו לקוחות? ואם אין לקוחות מאיפה העסק ירוויח כסף?

קיימת סיבה שמיתוג נעשה בהתחלה של העסק. חשוב מה קהלי היעד שלכם יחשבו עליכם כבר בהתחלה, אחרת תאלצו לעשותRe-Branding  – תהליך יקר וארוך ממיתוג לכתחילה.

אז איך ממתגים? מתחילים עם כמה שאלות בסיסיות:

  • מה היינו רוצים שהלקוחות יבינו שהעסק שלנו עושה?
  • מה הם הלקוחות אליהם העסק פונה?
  • מה היינו רוצים שהלקוחות יחשבו עלינו?
  • מה מייחד את העסק שלנו לעומת השאר?
  • מה הוא הערך הנוסף אותו הלקוח מקבל בעסק שלכם?

אם בכוונתכם להיכנס לעולם העסקים – גם כעסקים קטנים – אינכם פטורים מעשיית שיעורי הבית אשר מקדימים את היציאה אל השוק והפתיחה הרשמית.

המלצה חשובה היא לכתוב תוכנית עסקית. אם הרעיון במלואו יושב לכם בראש ולא רשום כנדרש בתוכנית עסקית זאת עדיין לא נחשבת לתוכנית עסקית אבל זה עשוי להקל עליכם לכתוב אותה ורק אז לצאת להתחיל את הצעדים של בניית העסק בעולם האמיתי.

אז מה הופך מיתוג למיתוג מצליח? הנה כמה פרמטרים חשובים:

  1. עסק כדאי
    לפני הכל, ממש בהתחלה תוודאו שהמודל העסקי שלכם רווחי כלפי עצמכם, כמובן, אך גם מצד הלקוח אתם מעוניינים להרוויח וגם הלקוח רוצה להרגיש רווחיות מהעסקה אתכם, בכל זאת אנו מעוניינים שלקוחות יחזרו ובנוסף סיבת הרווחיות הזאת גם תחזור בפרסום.
  2. טון פרסומי
    בכדי לבסס את הטון הפרסומי והמיתוגי בו העסק ימתג את עצמו ובכלל ידע מה לספר על עצמו חשוב להבין במה הוא מיוחד אל מול מתחריו, למשל: ״פפר פיי – אל תקרא לי בנק״ בניגוד לתפיסה שבנק הוא ענף רציני ואפור השירות הזה מדבר בטון צעיר ולקהל צעיר שמחפש פתרונות קלים, מידיים ופשוטים.
  3. צבעים
    לאחר שברור מה הוא העסק ומה הטון הפרסומי, חשוב לא פחות לבחור צבע אשר מזוהה עם העסק שלכם. למשל, חישבו על חברות סלולר ואיזה צבע מזוהה עם כל אחת מהן.
  4. סמליל
    או בשמו הנפוץ יותר ״לוגו״. חשוב שהלוגו שלכם יורכב מאלמנטים פשוטים אשר ניתן לזכור אותם בקלות כך שבפעם הבאה הלקוח יזהה מהר מאוד את העסק שלכם רק מלהביט בלוגו. חישבו על חברות כמו אפל, מייקרוסופט, נייק, אדידס, וכו'׳…

סלוגן
העסק שלכם במשפט אחד! (אהבתם?)
כמובן שמיתוג מצריך מחקר מקדים ועבודה לא מועטה, אך בסופו של התהליך הלקוחות שלכם יזהו אתכם תמיד ויכירו אתכם. לכן כבר בהתחלה הדגשנו את כדאיות העסק גם כלפיי הלקוחות, ועם הזמן יזדהו עם המסר שלכם ויהפכו ללקוחות נאמנים.
תזכרו חוק פשוט; ככל שהלקוחות מכירים, מבינים ומתחברים למסר הכללי שלכם כך הם יישארו נאמנים לעסק, השירות והמוצר שלכם. ממש כמו שמחפשים את טעם החיים קונים…

דילוג לתוכן